T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TEKİRDAĞ / ÇORLU - 1 Kasım İlkokulu

Haberler

Nis

Projeyi ana sınıfındaki öğrencilerimiz ile gerçekleştirdik. Okul öncesi dönemde verilecek çevre eğitimi çocukların çevresel farkındalık ve tutumları üzerinde etkilidir.

Projemizde tekrardan değerlendirilebilen evde kullanmadığımız malzemeleri dönüştürerek yeni ürünler elde ettik. Doğal kaynaklarımızı tüketmeden el becerilerimizi ve yaratıcılığımızı kullanarak sınıfımızda kullanabileceğimiz ürünler oluşturduk. Hem doğamızı hem de kaynaklarımızı koruduk.

Nis

Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açılışının 104. yıldönümü ve Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün çocuklara armağan ettiği 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı, okulumuzun bahçesinde büyük bir coşku ile kutladık.

Varlıklarıyla hayatımıza neşe katan çocuklarımızın, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı en içten duygularımızla kutluyoruz.

Böyle güzel bir günde, birbirinden güzel gösterilerin hazırlanmasında emeği geçen öğretmenlerimize, öğrencilerimize ve velilerimize teşekkürlerimizi sunuyoruz.

Mrt

Projeyi ana sınıfındaki öğrencilerimiz ile gerçekleştirdik. Çocuklarımıza manevi değerlerimizi aşılamayı amaçladık. Yaşlılarımızın hatırlanması, kendilerine değer verildiğini ve unutulmadıklarını da hissettirmek istedik. Çocuklarımız kendilerini yaşlıların yerine koydu onlar gibi giyinip geldiler. Dramalar yaptık, nasıl davranmamız gerektiği ve nelere dikkat etmemiz gerektiği üzerine sohbet ettik. Sınıfımıza velilerimizden bir babaanne davet ettik. Sohbet ettik, yaşadıkları üzerine konuştuk. Eskiden oynanan oyunları oynadık, masallar dinledik. Çok keyifli, etkili ve kalıcı öğrenmeler gerçekleştirdik.

 

Mrt

ÇORLU İLÇESİ 1. SINIFLAR OKULLAR ARASI ÇEMBERLE İŞBİRLİĞİ YARIŞMASINDA OKULUMUZ 1/B SINIFI İLÇE İKİNCİSİ OLMUŞTUR. DÜZENLENEN PROGRAMDA ÖĞRENCİLERİMİZE MADALYA VE BELGELERİNİ İLÇE MİLLİ EĞİTİM ŞUBE MÜDÜRÜ DURSUN ADAR TAKDİM ETMİŞTİR.

ÖĞRENCİLERİMİZİ VE ÖĞRETMENİMİZİ TEBRİK EDER BAŞARILARININ DEVAMINI DİLERİZ.

Mrt

12 Mart İstiklal Marşının Kabulü ve M.Akif Ersoy´u Anma Günü

 

12 Mart 1921 tarihinde TBMM´de yapılan oylama sonucunda Mehmet Akif´in şiiri, İstiklal Marşı olarak kabul edilmiştir. Mehmet Akif Ersoy, verilen 500 liralık ödülü "Ben bu şiiri para için yazmadım." diyerek Türk ordusuna bağışlamıştır. Mehmet Akif, İstiklal Marşı´nı kitabı Safahat´a niçin koydurmadığı sorulduğunda "O benim değil, milletimindir." cevabını vermiştir.

           İstiklal Marşı´nın bestelenmesi için yarışma düzenlenmiş, bu yarışmaya 24 besteci katılmıştır. 1924 yılında Ankara´da toplanan seçici kurul, Ali Rıfat ÇAĞATAY´ın bestesini kabul etmiştir. Bu beste 1930 yılına kadar çalındıysa da 1930´da değiştirilerek Cumhurbaşkanlığı Orkestrası Şefi Osman Zeki ÜNGÖR´ün hazırladığı bugünkü beste yürürlüğe konmuştur.

          Millî marşımız, milletimizin hiç değişmeyen bağımsızlık karakterinin yakın çağdaki büyük tezahürü olan ve Mustafa Kemal ATATÜRK önderliğinde gerçekleştirilen Kurtuluş Savaşı içinden çıkmıştır. Millî marşımız, Türk milletinin "medeniyet denilen tek dişi kalmış bir canavar" tarafından yok edilme niyet ve teşebbüslerine karşı verilmiş bir kavganın içinden doğmuştur. Onun için adı "İstiklal Marşı"dır.

   Mehmet Akif, son günlerinde, hasta yatağında yatarken kendisine İstiklal Marşı için "Acaba yeniden yazılsa daha iyi olmaz mı?" diye bir sual sorulmuş. Akif'in şu cevabı, bu marşın neyin destanı, neyin mahsulü olduğunu anlatacak bir vecizedir:

      "O şiir bir daha yazılamaz, onu ben de yazamam; onu yazmak için o günleri görmek, o günleri yaşamak lazım. Allah, bir daha bu millete bir İstiklal Marşı yazdırmasın."

Şbt

12-16 ŞUBAT 2024 TARİHLERİ ARASINDA YAPILAN AKIL VE ZEKA OYUNLARI TURNUVASINDA YARIŞAN ÖĞRENCİLERİMİZ BÜYÜK BİR BAŞARI ELDE ETTİ .  HER GÜN FARKLI BİR OYUN KATEGORİSİNDE ORTALAMA 45 ÖĞRENCİNİN YARIŞTIĞI TURNUVADA 1 ÖĞRENCİMİZ BİRİNCİLİK, 1 ÖĞRENCİMİZ DÖRDÜNCÜLÜK ELDE EDEREK BÜYÜK BİR BAŞARIYA İMZA ATTI. AYRICA İLK ONDA 6 ÖĞRENCİMİZ YER ALMAKTADIR.

12.02.2024 TARİHLİ MANGALA TURNUVASINDA BİRİNCİ OLAN ÖĞRENCİMİZ ELASU ÇİFTÇİ'Yİ,

16.02.2024 TARİHLİ EQUİLİBRİO TURNUVASINDA DÖRDÜNCÜ OLAN ÖĞRENCİMİZ DURU ÖZTÜRK'Ü,

VE TAKIM OLARAK YARIŞAN, OKULUMUZU TEMSİL EDEN TÜM ÖĞRENCİLERİMİZİ TEBRİK EDİYOR BAŞARILARININ DEVAMINI DİLİYORUZ.

ÖĞRENCİLERİMİZİ BÜYÜK BİR ÖZVERİ İLE TURNUVAYA HAZIRLAYAN ÖĞRETMENİMİZ ARZU YAZICI BİLDİK'E KATKILARINDAN DOLAYI TEŞEKKÜR EDİYORUZ.

Şbt

  • Etkinliklerimizden kalan atık kağıtlarımızı değerlendirmeyi ve doğaya faydalı olabilmeyi amaçlayarak çıktık bu yolculuğa. Atık kağıtlarımızı bölerek küçük parçalara ayırdık sonra kağıtlarımıza su ekleyerek mutfak robotunda çektik ve hamur kıvamı elde ettik. Fazla suyu süzgeç yardımı ile ayırdık. İstediğimiz bir bitki tohumunu ( top reyhan tohumu kullandık) hazırladığımız karışıma ekleyerek birleştirdik. Kurabiye kalıplarından faydalanarak yıldız şeklinde tohum topları oluşturduk. Kurumasını bekledik. Tohum toplarımız kuruduktan sonra her çocuğumuz kendi tohumunu evine götürdü. İstedikleri boyutta bir saksıya ya da bahçelerindeki toprağa ektiler. Her gün sulama görevlerini başarıyla yerine getirdiler. Büyüyen tohumlarla hem doğaya faydalı oldular hem de atık kağıtlarımızı değerlendirmiş oldular.

Şbt

Her yıl yaklaşık 300.000 çocuk kanser tanısı almakta, 80.000 çocuk kanser nedeniyle hayatını kaybetmektedir. Çocukluk çağı kanserleri konusunda farkındalığı artırmak için 15 Şubat ‘Dünya Çocukluk Çağı Kanseri Günü’ olarak belirlenmiştir. Ülkemizde de her yıl 3000-3500 çocuk kanser tanısı almaktadır.

Kanser, vücudun herhangi bir yerinde hücrelerin kontrolsüz şekilde çoğalmalarıdır. Çocukluk çağında erişkinlerden farklı olarak daha çok embriyonel tipte kanserler görülmektedir. Çocukluk çağı kanser tanısı alan olguların yaklaşık %5’inde kalıtsal nedenler gösterilebilmektedir. Bu kalıtsal hastalıklar arasında Down sendromu, nörofibromatozis (vücutta sütlü kahve lekeleri ile karakterize), tüberoskleroz, kromozom kırık sendromları (Fanconi anemisi, Bloom sendromu) ve hemihipertrofi (vücudun bir yarısının diğer yarısına göre daha büyük olması) sayılabilir. Ama çoğu çocukluk çağı kanserinin nedeni belirlenememektedir. Bu nedenle çocukluk çağı kanserleri için bir tarama programı yoktur.

Çocukluk çağında en sık kan kanseri olarak bilinen lösemiler görülmektedir. Kanserlerin %70’ini solid tümörler olarak tanımlanan beyin tümörleri, lenf bezi kanserleri, nöroblastom (böbrek üstü bezi tümörü), Wilms’ tümörü (böbrek tümörü), hepatoblastom (karaciğer tümörü), osteosarkom (kemik tümörü), Ewing sarkomu (kemik-yumuşak doku), rabdomyosarkom (yumuşak doku), retinoblastom (göz) oluşturmaktadır. Çocukluk çağı kanserleri her yaşta görülebilmesine rağmen özellikle embriyonel kanserler ilk beş yaş içerisinde daha sık görülmektedirler.

Çocukluk çağı kanserlerinde kanserin alt tipine göre ilaç tedavileri (kemoterapi), ışın tedavisi (radyoterapi), cerrahi tedaviler, kök hücre nakilleri ve bunların değişik kombinasyonları kullanılmaktadır. Erken tanı ve son yıllarda tanı-tedavilerde, destek tedavilerindeki gelişmelerle birlikte solid tümörde iyileşme oranları %70’leri bulabilmektedir. Bu başarılı sonuçları sağlayabilmek için önemli basamaklardan biri çocukluk çağı kanserlerindeki farkındalığı artırarak erken tanının sağlanmasıdır. Bu nedenle:

Sevgili anneler-babalar; çocuğunuzda aşağıdaki belirtiler varsa mutlaka bir çocuk doktoru veya çocuk hematoloji-onkoloji hekimine başvurmayı ihmal etmeyiniz.

  • Açıklanamayan kilo kayıpları
  • Kemik ağrısı, yürümeye başlamış bir çocuğun yürümeyi reddetmesi
  • Halsizlik, yorgunluk, kansızlık
  • Son dönemde sık enfeksiyon veya iyileşmeyen enfeksiyonlar
  • Kolay morarma,
  • Karın şişliği
  • Vücudun herhangi bir yerinde ele gelen şişlikler
  • Boyunda, koltuk altında, kasık bölgesinde ele gelen bezeler
  • Özellikle sabahları olan şiddetli baş ağrısı ve eşlik eden fışkırır tarzda kusma
  • Son dönemde olan kişilik değişiklikleri ve okul başarısında düşme
  • Yürüme bozukluğu, denge problemleri
  • Göz bebeğinde parlaklık, gözde kayma, çift görme

Bu belirtiler başka hastalıkların da ilk belirtisi olabilir. Ama bu belirtiler varsa mutlaka bir hekim tarafından değerlendirme yapılıp kanser tanısı dışlanmalıdır.

Kanser bulaşıcı bir hastalık değildir. Fakat hem hastalığın kendisi hem de uygulanan tedavilerin bağışıklık sistemini etkilemesi nedeniyle hastalar enfeksiyonlara daha yatkın hale gelmektedir.

Çocukluk çağı kanserlerinde kesin korunma yolu yoktur. Ancak sağlıklı yaşam açısından iyi beslenme, paketli hazır gıdaların tüketimini azaltma, enfeksiyonlardan korunma, bağışıklık sistemini güçlendirilmesi, kimyasal karsinojen maddelerden uzak durulması, radyasyondan korunma, güneş ışınlarına aşırı maruz kalmama, güneş koruyucu kullanma gibi önlemler korunma sağlayabilir.

            Özetle; tüm çocukların düzenli doktor kontrolünde olmaları önemlidir. Ailelerin herhangi bir kanser şüphesi durumunda tam teşekküllü bir sağlık kurumuna başvurmaları gerekir. Çocukluk çağı kanserleri günümüzde tedavi başarısı yüksek hastalıklardır. Bu başarı erken tanı ile daha da artmaktadır.

 

Ock

HER ÇOCUK GÜLEBİLSİN DİYE EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER PROJESİ KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ, ''OYUNCAĞIM OYUNCAĞIN OLSUN'' ETKİNLİĞİ İLE BİR DOSTLUK KÖPRÜSÜ KURDUK. ANASINIFI ÖĞRETMENİMİZ GÜLÇİN MANAV'IN REHBERLİĞİNDE SEVGİLİ ÖĞRENCİLERİMİZ VE DEĞERLİ VELİLERİMİZİN DESTEĞİ İLE EĞİTİM MATERYALİ OLAN OYUNCAKLARI, YAPTIĞIMIZ RESİMLERİ VE SOĞUK HAVALARDA SICAK TUTACAK KALIN KIYAFETLERİ VAN İPEKYOLU KARPUZALAN İLKOKULUNA ULAŞTIRDIK. ORAYA KENDİMİZ GİDEMESEK DE SEVGİMİZİ VE OYUNCAKLARIMIZI GÖNDERDİK. OYUNUN VE OYUNCAKLARIN ÇOCUKLAR İÇİN ÇOK ÖNEMLİ OLDUĞUNU BİLDİĞİMİZ İÇİN OYUNCAĞI OLMAYAN ÇOCUK KALMASIN DEDİK. ONLAR MUTLU, BİZ MUTLUYUZ...

Ock

Dilimizin Zenginlikleri Projesi Ocak Ayı Uzman Daveti Etkinliğimize İcabet Eden Yazar, Aynı Zamanda Velimiz Olan Canan KESER' e Teşekkür Ediyoruz

Ock

Öğrencilerimizin 15 Temmuz Demokrasi ve Milli Birlik Günü ile ilgili hazırladığı, içinde resim ve şiirlerin yer aldığı dergimiz hazır. Katılım sağlayan öğrencilerimizi tebrik ederiz. Derginin hazırlanmasında rehber olan öğretmenlerimiz Nuray PEHLİVAN, Arzu SEVİM ve Serpil ÖZYILDIZ'a teşekkür ederiz..

Ara

PROJENİN AMACI:

Tutumlu olmanın ve geleceğe dair yatırım yapmanın öneminin kavranması.

Yerli tüketim bilincinin oluşturulması.

Tüketilecek ürünlerin ülkemizde üretilen ürünlerden seçilmesinin gerekliliğinin öneminin kavranması.

Ülkemizin ve yedi bölgemizin özelliklerinin öğrenilmesi, kültürel özelliklerinin tanıtılması.

Projeyi hazırlayan Gülçin öğretmenimize, emeği geçen diğer öğretmenlerimize, velilerimize ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

Ara

Yabancı ülkelerin ürünlerini kullanmak yerine, Türkiye´de üretilen ürünler ile ilgili bilinç sağlamak amacıyla Yerli Malı Haftası, 1946 yılından bu yana kutlanmaktadır. 1983 yılında adı Tutum, Yatırım ve Türk Malları Haftası olarak değiştirilmiştir.

Bizler de okulumuzda öğrencilerimizi yerli mallarına yöneltmek, tutumlu olma konusunda bilinçlendirmek amacıyla Yerli Malı haftasını öğrencilerimiz ve öğretmenlerimizle birlikte kutladık.

Kas

24 Kasım Öğretmenler Günü kutlama programımızı gerçekleştirdik. Kıymetli öğretmenlerimizin ve öğrencilerimizin katılımıyla keyifle geçen kutlama etkinliklerinde emeği geçen velilerimize, idarecilerimize, öğretmenlerimize ve öğrencilerimize çok teşekkür ederiz.

Öğretmenler günümüz kutlu olsun.

Kas

Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk'ü, aramızdan ayrılışının 85. yıl dönümünde, okulumuzda düzenlenen törende saygı, sevgi, minnet ve özlemle andık.